False şi True. Ele repreyintă reyultatele evaluării diferitor expresii logice. Expresiile logice pot fi obţinute cu ajutorul semnelor relaţionale (<, >, <=, >=, =, <>) ;i operatorilor logici (not -negatia, inversia, and-produsul logic, or-suma logica).
Exemplu 1.
De la tastatură se citesc 2 numere întregi. De afişat la ecran valoarea true, dacă 1 număr este mai mic decît al doile şi false în caz contrar.
Uses CRT;
Var A,B:Integer; R:Boolean;
Begin
ClrScr; Write('Introdu 2 numere:'); Read(A,B);
R:=A<B;
Write(R); ReadKey
End.
Exemplu 2.
De la tastatură se citeşte un număr reaL. De afişat la ecran valoarea true, dacă numărul este pozitiv şi false în caz contrar.
Uses CRT;
Var A:Real; R:Boolean;
Begin
ClrScr; Write('Introdu numarul:'); Read(A);
R:=A>0;
Write(R); ReadKey
End.
Exemplu 3.
De la tastatură se citeşte un număr întreg. De afişat la ecran valoarea true, dacă numărul este par şi false în caz contrar.
Uses CRT;
Var A:Integer; R:Boolean;
Begin
ClrScr; Write('Introdu numarul:'); Read(A);
R:=A Mod 2=0;
Write(R); ReadKey
End.
Sarcini pentru executare.
1. De la tastatură se citesc 2 numere întregi. De afişat la ecran valoarea true, dacă 1 număr este mai mare decît al doile şi false în caz contrar.
2. De la tastatură se citeşte un număr reaL. De afişat la ecran valoarea true, dacă numărul este negativ şi false în caz contrar.
3. De la tastatură se citeşte un număr întreg. De afişat la ecran valoarea true, dacă numărul este diviyibil la 5 şi false în caz contrar.
4. De la tastatură se citeşte un număr întreg. De afişat la ecran valoarea true, dacă ultima cifra a numarului este mai mica ca penultima şi false în caz contrar.
5. De la tastatură se citesc 3 numere reale A,B,C ce reprezinta coeficientii ecuatiei Ax^2+Bx+C=0. De afişat la ecran valoarea true, dacă ecuatia are solutii şi false în caz contrar.
De la tastatură se citeşte un număr întreg. De afişat la ecran valoarea true, dacă numărul este par şi false în caz contrar.
Uses CRT;
Var A:Integer; R:Boolean;
Begin
ClrScr; Write('Introdu numarul:'); Read(A);
R:=A Mod 2=0;
Write(R); ReadKey
End.
Sarcini pentru executare.
1. De la tastatură se citesc 2 numere întregi. De afişat la ecran valoarea true, dacă 1 număr este mai mare decît al doile şi false în caz contrar.
2. De la tastatură se citeşte un număr reaL. De afişat la ecran valoarea true, dacă numărul este negativ şi false în caz contrar.
3. De la tastatură se citeşte un număr întreg. De afişat la ecran valoarea true, dacă numărul este diviyibil la 5 şi false în caz contrar.
4. De la tastatură se citeşte un număr întreg. De afişat la ecran valoarea true, dacă ultima cifra a numarului este mai mica ca penultima şi false în caz contrar.
5. De la tastatură se citesc 3 numere reale A,B,C ce reprezinta coeficientii ecuatiei Ax^2+Bx+C=0. De afişat la ecran valoarea true, dacă ecuatia are solutii şi false în caz contrar.
6. De la tastatură se citesc coordonatele a 2 puncte De afişat la ecran valoarea true, dacă primul punct e amplasat mai aproape de originea sistemului de coordonate decit al doilea şi false în caz contrar.
Rezultatele le transmiteti la adresa de e-mail: toloaca.svetlana@gmail.com
Elevii, care nu au calculatoare creaza un proiect la tema: Executantul Cangur.
Comenzile sunt in manual, exemple de algoritmi-le scriem pe hîrtie, le fotografiem şi le plasăm în proiect. Succese!!!
Termen de realizare- 2 săptămâni. ( până la data -17.04.2020)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu